האגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל

כניסה לחברים רשומים

 
חדשות IFALPA

הפגנת איגוד תא הטייסים האירופאי בעניין חוקי האיחוד לשעות פעילות ומנוחה של טייסים.
נציגי ECA - איגוד תא הטייסים האירופאי – נאספו בחודש יוני האחרון בעת התכנסות מועצת שרי התחבורה של האיחוד האירופאי, על מנת להפגין את דאגתם לנוכח התקנות החדשות המוצעות בנושא שעות עבודה ומנוחה של טייסים.
הטענה העיקרית היא שבהליך התקנת התקנות כפי שהוא מתבצע כעת, אין כל התייחסות מדעית למחקרים שנעשו בנושא, וקיימת התעלמות מוחלטת מדעתם של מומחים בכל הקשור לשעות פעולה ומנוחה של טייסים והקשר ההדוק לבטיחות הטיסה.


 

התנגדות טייסי העולם לכפייה של החלטות הנלקחות באופן חד צדדי ע"י השילטונות.

קברניט דניס דולאן, נשיא איפלפ"א, כינס פגישה מיוחדת של נשיאי וניציגי האיגודים שהשתתפו בוועידה השנתית של איפלפ"א בסידני אוסטרליה במרץ 2004, וזאת לבקשת איגוד הטייסים הבריטי.

 

מטרת המיפגש היתה לדון בהשלכות של צעדים חד צדדים הננקטים ע"י שילטונות במדינות שונות, ואשר להם השפעה מובהקת על פעולות ותהליכים של ממשלות אחרות, הנוגעים לתחומי בטיחות וביטחון (בתעופה). דוגמא לפעולה שכזו היתה דרישת ארה"ב מדצמבר 03 שבכל טיסה ליעדים מסוימים במרחב האווירי שלה יוצבו מאבטחים.

 

משתתפי המיפגש אישרו מחדש את התנגדות איפלפ"א לפעולות והחלטות כאלה,  וקראו לממשלות להכיר בניסיונה ומומחיותה של קהילת הטייסים העולמים, ע"י שיתוף והתיעצות עם איפלפ"א לפני קבלת החלטות וקביעת חוקים הנוגעים לביטיחות וביטחון הנוסעים והצוות.

 

איפלפ"א מאמינה, שהטייסים, אשר בסופו של דבר הם האחראים להתנהלות תקינה ובטוחה של הטיסה-וזאת מכוח החוק- חייבים להיות מעורבים בתהליך קבלת החלטות כאלה וכך, כל בעלי העניין בתעשיה מקבלים הזדמנות למעורבות בפיתוח "תורת העבודה" הטובה ביותר בנושאים בעלי חשיבות כה גדולה. בנוסף, מאחר והחלטות אלה ישפיעו על מחויבויות וזכויות שהן חלק בלתי ניפרד מכל הסכם מתן שרותים אוויריים, קיימת החובה לדיון דו-צדדי ורב צדדי בין המדינות להשגת הסכמים הנוגעים להחלטות.

 

איפלפ"א עומדת הכן, כתמיד, על מנת לסייע לשלטונות, למחוקקים ולשאר בעלי הענין בתעשיה בפיתוח נהלי העבודה הטובים ביותר בנושאי בטיחות וביטחון.


 

 

 

 

עבור לתוכן העמוד